luni, 4 februarie 2013

Cum sa alegi culori eficiente pentru logo-ul tau

http://www.sxc.hu/photo/690851
Culorile alese pentru logo-ul afacerii tale au o importanta mai mare decat crezi.
Logo-ul este primul lucru care atrage atentia pe materialele de marketing, in  anunturi, pe site-ul tau si pe produsele tale.  El trebui sa fie placut ochiului nu numai prin forma lui dar si prin culoare, de aceea schema de culori aleasa trebuie sa atraga clientul si nu sa il indeparteze. Iata cum sa alegi culorile eficiente pentru logo-ul tau:
  1. Decide cu privire la imaginea de ansamblu pe care compania ta doreste sa o transmita. Aceasta trebuie sa se reflecte in toate materialele de marketing, incepand cu logo-ul afacerii tale. O companie de software va folosi alte culori, decat un consilier financiar care vrea sa castige  increderea investitorilor.
  2. Cerceteaza  logo-urile firmelor concurente. Nu alege o schema de culori care este prea asemanatoare cu cea a competitorilor, dar nu te departa nici prea mult de tonurile pe care ei le folosesc. Spre exemplu, nu folosi culori luminoase atunci cand alte companii din acelasi sector  folosesc tonuri subtile.
  3. Alege un element special din logo care sa iasa in evidenta cu ajutorul culorii. Poti pune accentul pe numele companiei, daca acesta este usor de retinut, sau pe un element de design pe care clientul vrei sa il asocieze cu compania ta.
  4. Alege o culoare stralucitoare, calda pentru elementul care iti doresti sa iasa in evidenta. Rosu este o culoare agresiva si potrivita pentru un nume de companie sau un alt element de design critic. Portocaliul este mai putin agresiv decat rosu, dar destul de puternic pentru a atrage atentia.
  5. Utilizati albastru pentru a indica autoritatea si stabilitatea. Acesta poate deveni plictisitor daca nu ofera o culoare contrastanta luminos sau un element de design interesant.  Albastru merge bine cu rosu si portocaliu, dar si un logo cu albastru inchis si alb poate fi, de asemenea, eficient.
  6. Incorporeaza culoarea verde in logo, daca obiectul afacerii tale este asociat cu sanatatea. Ea are un efect calmant, cicatrizant. Firmele legate de asistenta medicala, terapii alternative si chiar cluburi sportive sau de sanatate pot beneficia foarte mult de la utilizarea acestei culori in logo-urile lor.
  7. Foloseste culori, cum ar fi roz si violet, in cazul in care baza de clienti este de sex feminin. Acestea dau incredere femeilor si sugereaza faptul ca nevoile lor sunt intelese. Firmele de cosmetice, produse de ingrijire a pielii si centrele de fitness pentru femei folosesc frecvent aceste culori in logo-urile lor de afaceri.  
Alte sugestii:
Galben, desi o culoare stralucitoare, poate face ca logo-ul sa fie greu de inteles, asa ca cel mai bine este sa fie folosita numai pentru accent.
Gri functioneaza cel mai bine ca o culoare de sprijin din cauza asocierii sale cu vremea deprimanta.
Evita ca negrul si albul sa domine logo-ul companiei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu